Із досвіду роботи
Розвиток творчої особистості потребує таких умов, від яких залежить його ефективність, продуктивність, виявів особистості як суб’єкта діяльності. Цьому найбільшою мірою сприяє навчально-виховний процес з єдиними підходами та вимогами до кожної дитини, наданням їй максимальних можливостей для виявлення і розкриття творчих здібностей, обдаровань на всіх етапах.
Але діти швидко втомлюються, а це викликає необхідність урізноманітнення видів діяльності та можливість їх зміни.
Конкретність і образність мислення, емоційність, естетичне ставлення до дійсності, що оточує, швидка зміна настрою – ці якості притаманні всім молодшим школярам і свідчить про широкий рівень творчих здібностей вікової категорії в цілому. Недостатність їх життєвого досвіду й знань компенсується фантазією.
Одна з інноваційних технологій, яка підвищує ефективність навчання у початкових класах є Ейдотехніка. Ця методика розвиває у школярів мислення, пам’ять, уяву, фантазію, кмітливість.
У своїй практиці я застосовую елементи Ейдотехніки на уроках читання, при вивченні віршів, прислів’їв, скоромовок, чистомовок; при переказуванні текстів. Це допомагає, особливо слабким учням, швидко засвоювати велику кількість інформації.
Для цього я використовую символи, малюнки, штрихи, колір, асоціації. Щоб діти швидше запам’ятали слово й не замінювали його синонімом (наприклад, « райдуга – веселка»), в кожному елементі намагаюся сховати першу букву слова. Учням подобається ця вправа і вони із задоволенням вчать задане напам’ять.
Елементи Ейдетики застосовую й на уроках української мови, математики при вивченні нових понять, правил, означень, словникових слів. Діти швидко й надовго запам’ятовують інформацію, застосовують її на практиці.
Важливо, щоб навчальна праця приносила радість дітям. А ця технологія допомагає усім учням повірити в свої сили й навчатися із задоволенням.
Додаток
Вірші у піктограмах
Де найкраще місце на землі?
Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав.
- Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де найбільший на землі народ?
Де найкраще місце на землі?
Сонце посміхнулося здаля.
- Правда, все я бачу з висоти.
Всі народи рівні. А земля
Там найкраща, де вродився ти!
Виростай, дитино, й пам’ятай:
Батьківщина – то найкращий край!
Д.Павличко
Вишеньки
1.Поблискують черешеньки
В листі зелененькім,
Черешеньки ваблять очі
Діточкам маленькім.
2. Дівчаточко й хлоп’яточко
Під деревом скачуть,
Простягають рученята
Та мало не плачуть.
3. Раді б вишню з’їсти,
Та високо лізти,
Ой раді б зірвати,
Та годі дістати!
4.«Ой вишеньки-черешеньки,
Червонії, спілі,
Чого ж бо ви так високо
Виросли на гіллі!»
5.«Ой того ми так високо
Виросли на гіллі, -
Якби зросли низесенько,
Чи то ж би доспіли?»
Леся Українка
Українська мова
Вивчення головних членів речення – підмета й присудка