Із досвіду роботи

Розвиток творчої особистості потребує таких умов, від яких залежить його ефективність, продуктивність, виявів особистості як суб’єкта діяльності. Цьому найбільшою мірою сприяє навчально-виховний процес з єдиними підходами та вимогами до кожної дитини, наданням їй максимальних можливостей для виявлення і розкриття творчих здібностей, обдаровань на всіх етапах.

Але діти швидко втомлюються, а це викликає необхідність урізноманітнення видів діяльності та можливість їх зміни.

Конкретність і образність мислення, емоційність, естетичне ставлення до дійсності, що оточує, швидка зміна настрою – ці якості притаманні всім молодшим школярам і свідчить про широкий рівень творчих здібностей вікової категорії в цілому. Недостатність їх життєвого досвіду й знань компенсується фантазією.

Одна з інноваційних технологій, яка підвищує ефективність навчання у початкових класах є Ейдотехніка. Ця методика розвиває у школярів мислення, пам’ять, уяву, фантазію, кмітливість.

У своїй практиці я застосовую елементи Ейдотехніки на уроках читання, при вивченні віршів, прислів’їв, скоромовок, чистомовок; при переказуванні текстів. Це допомагає, особливо слабким учням, швидко засвоювати велику кількість інформації.

Для цього я використовую символи, малюнки, штрихи, колір, асоціації. Щоб діти швидше запам’ятали слово й не замінювали його синонімом (наприклад, « райдуга – веселка»), в кожному елементі намагаюся сховати першу букву слова. Учням подобається ця вправа і вони із задоволенням вчать задане напам’ять.

Елементи Ейдетики застосовую й на уроках української мови, математики при вивченні нових понять, правил, означень, словникових слів. Діти швидко й надовго запам’ятовують інформацію, застосовують її на практиці.

Важливо, щоб навчальна праця приносила радість дітям. А ця технологія допомагає усім учням повірити в свої сили й навчатися із задоволенням.

Додаток

Вірші у піктограмах

Де найкраще місце на землі?

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

Привітав його і запитав.

- Всі народи бачиш ти з висот,

Всі долини і гірські шпилі.

Де найбільший на землі народ?

Де найкраще місце на землі?

Сонце посміхнулося здаля.

- Правда, все я бачу з висоти.

Всі народи рівні. А земля

Там найкраща, де вродився ти!

Виростай, дитино, й пам’ятай:

Батьківщина – то найкращий край!

Д.Павличко

Вишеньки

1.Поблискують черешеньки

В листі зелененькім,

Черешеньки ваблять очі

Діточкам маленькім.

2. Дівчаточко й хлоп’яточко

Під деревом скачуть,

Простягають рученята

Та мало не плачуть.

3. Раді б вишню з’їсти,

Та високо лізти,

Ой раді б зірвати,

Та годі дістати!

4.«Ой вишеньки-черешеньки,

Червонії, спілі,

Чого ж бо ви так високо

Виросли на гіллі!»

5.«Ой того ми так високо

Виросли на гіллі, -

Якби зросли низесенько,

Чи то ж би доспіли?»

Леся Українка

Українська мова

Вивчення головних членів речення – підмета й присудка

/Files/images/Изображение 054.jpg

/Files/images/Изображение 053.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 373

Коментарi